«اخلاق و اصول حرفه ای، اعتبار کار ماست»

تاییدیه فنی کوپلر vs. استاندارد کوپلر

یکی از پرسش‌هایی که دائما توسط مهندسان محاسب و مشاوران مطرح می‌شود این است که کوپلر میلگرد مناسب از نظر کیفیت نیاز به تاییدیه فنی سازمان تحقیقات راه و مسکن دارد یا استاندارد ایران؟ این سوالی مهم و چالش‌برانگیز است که در ادامه می‌خواهیم پاسخی قطعی به آن ارائه بدهیم.

شرکت پرت لس که سالهاست استاندارد ایران در زمینه انواع وصله های مکانیکی را دارد برای گرفتن پاسخ طی نامه‌ی زیر از سازمان تحقیقات راه و مسکن درخواست دریافت مجدد تاییدیه فنی این سازمان را داشته است.  ‌

نامه در خصوص دریافت تاییدیه فنی میلگرد از سازمان تحقیقات راه و مسکن

پاسخ دریافت‌شده از این سازمان در نامه‌ی بعدی قابل مشاهده است.

عدم صدور تاییدیه فنی به دلیل وجود استاندارد برای وصله مکانیکی و کوپلر

بنابر نامه‌ی دریافت شده از سازمان تحقیقات راه و مسکن مشخص شد که چون استاندارد 12723-1و 12723-2 برای انواع کوپلر میلگرد ارائه شده است بنابراین دیگر صدور نظریه فنی برای وصله‌های مکانیکی موضوعیت ندارد.

به عنوان نتیجه‌گیری لازم است بگوییم که از آنجایی که سازمان تحقیقات راه و مسکن به دلیل وجود استاندارد کوپلر، ارائه نظریه فنی را برای این محصول متوقف کرده است پس می‌توان گفت که وجود استاندارد ارجح‌تر است و تولیدکنندگان این محصول لازم است از این به بعد مستقیما برای استاندارد ملی ایران اقدام کنند.

برای دیدن استاندارد شرکت پرت لس و دیگر تاییدیه‌ها و گواهی نامه‌های این شرکت تاییدیه‌ها و گواهی نامه‌های ما را مشاهده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.